HeadCare, hårvårdsprodukter.
   
 0:- Till kassan
Varumärken Hem Villkor

Villkor

Frågor om Faktura/Delbetalning
Vid frågor om din faktura eller ditt delbetalningskonto (ej produktfrågor) hänvisar vi till Klarna AB som hanterar detta åt oss. Du når dem på telefon 08-120 120 10 eller info@klarna.com.

Ångerrätt

Du har enligt distanshandelslagen alltid 14 dagars ångerrätt på alla varor, ångerfristen börjar gälla när du tagit emot din beställning.

Du har rätt att undersöka din produkt men inte prova eller bryta eventuell plombering eller skyddsplast, produkten ska kunna säljas vidare utan att efterföljande kund ska känna att denna har fått en använd produkt.

Vid utnyttjande av ångerrätten ansvarar du som kund för returfrakten samt att produkten kommer i retur oskadd.

Observera att vi vid ej uthämtade paket tar ut en avgift på 300kr för att täcka för de kostnader som uppstår i samband med detta, såsom returfrakt och hanteringsavgift. Försändelser ligger kvar hos postombud i 14 dagar. Om du ångrar ditt köp är det därför viktigt att du antingen "vägrar leverans" hos postombud alternativt hämtar ut paketet och därefter returnerar till oss.

Priser

Alla priser som visas på HeadCare.se är inklusive svensk moms på 25 %. Det pris som anges för en vara när en beställning godkänns av Kunden påverkas inte av eventuella framtida prisändringar. Det innebär t ex att om priset på en beställd vara ändras innan beställningen har expedierats så betalar Kunden fortfarande det priset som gällde vid beställningen. Vi reserverar oss dock för eventuella felprissättningar.

Våra kampanjer gäller så långt lagret räcker.

Beroende på vilket val av betalningssätt Kunden gör, kan en extra avgift tillkomma. Se nedan, Betalning.

Betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Om du väljer att betala med faktura så har den en förfallotid på 14 dagar. Fakturan kommer direkt från Klarna till din mailadress. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du här: Villkor Klarna Checkout

Kortbetalning

Du kan alltid känna dig trygg i att handla med svenska kort utställda av VISA, MasterCard eller American Express på Headcare.se. Vid betalning via kort samarbetar vi med Klarna AB.

När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Klarna AB, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till HeadCare.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

Ansvarstagande

Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få beställa

Frakt

Fraktfritt på alla ordrar över 400kr.

Leverans

Alla varor som Kunden har köpt på HeadCare.se skickas från HeadCare.se lager i Sverige. Beroende på vilken tid på dygnet beställning görs paketeras varorna på vårt lager inom en till tre arbetsdagar. För leverans anlitar HeadCare.se Postnord. Vi skickar samtliga försändelser med Postnord MyPack Collect. Leveranstid med Posten är i normalt fall 1-3 arbetsdagar men deras leveranstid kan variera utan att HeadCare.se kan påverka det.

Om ovan angivna leveranstider riskerar att överskridas avsevärt, t ex på grund av att en vara tar slut på lager, kommer HeadCare.se kundservice att kontakta Kunden och informera om detta. Kunden har då rätt att makulera köpet och få tillbaka pengarna utan några kostnader.

För närvarande riktar sig försäljningen av varor på HeadCare.se endast till Kunder i Sverige och HeadCare.se har ingen möjlighet att sända varor till adresser utanför Sverige.

Vid skadad Produkt

Får du levererat ett skadat paket får man inte pengarna tillbaka utan man får en ny produkt skickad och vi står för fraktkostnaden. Det är viktigt att du anmäler skadan inom 24 timmar. Det är viktigt att skicka en bild på skadan till info@headcare.se, vi kommer då att skicka ett nytt paket med en retursedel för att sedan skicka tillbaka skadade paketet till oss. Retursedeln är ifylld med vår leveransadress det enda man behöver göra är att klistra den på paketet och lämna det till närmsta postombud.

Personuppgiftspolicy

Vi behandlar alla personuppgifter som Kunden lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204), PUL. HeadCare.se garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av HeadCare.se. Kundens e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning. Headcare.se förbehåller sig också rätten att i vissa fall göra reklamutskick till den e- postadress du har uppgett om du inte uttryckligen har angett att du inte vill ha reklam. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta HeadCare.se kundservice per e-post, info@headcare.se

Produktinformation

Den produktinformation som anges vid varje vara baseras på offentlig information från tillverkaren eller distributören. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren. Produktinformationen på HeadCare.se hålls så uppdaterad som möjligt men HeadCare.se kan inte på något sätt ansvara för att den är korrekt. Är Kunden på något sätt osäker på produktens innehåll e dyl, bör denne i första hand kontakta tillverkaren och i andra hand HeadCare.se kundservice. Dessa omdömen är subjektiva och det är inte säkert att Kunden kommer att tycka likadant. Omdömena kan inte användas som ett argument för att häva ett köp.

Outlösta paket

Vid outlöst paket eller vid ångerrätt förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för våra utlägg. Denna kostnad är på 300kr.

Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva eller e-posta dina frågor till oss på info@headcare.se eller under Kontakta oss

ORG.NR: 556714-3747
Bolagsnamn: Haircity i Stockholm AB
Bolagsadress: Drottninggatan 88A 111 36 STOCKHOLM
Beställ nu
ORDRAR SKICKAS INOM posten
 
Nyheter
 Ravlon Nutri Color Creme 1022 Intense Platinum 270ml
Ravlon Nutri Color Creme 1022 Intense Platinum 270ml
SEK: 229:-
SEK: 129:-
Facebook